ID: 8690
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening ASL BISL ITIL
€22,50
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Remko van der Pols. ITIL, ASL en BiSL hebben als markstandaarden voor IT- en informatiemanagement (beheer) een grote vlucht genomen. Om deze goed toe te kunnen passen worden IT-beheerders getraind in deze methodes en worden processen ingericht. Wat hierbij altijd speelt zijn vragen als: 'hoe hang ik dat nou op in de organisatie', 'wie zijn de stakeholders en hoe betrek ik die' of 'wie is nou waarvoor verantwoordelijk'. Specifiek op het terrein van functioneel beheer en/of (business)informatiemanagement spreken we hierbij over de inrichting van de vraagorganisatie van de informatievoorziening.
In de zorgmarkt en met name bij de zorgorganisaties spelen omvangrijke veranderingen, veroorzaakt door de geïntroduceerde marktwerking, maatschappelijke veranderingen en de (technologische) mogelijkheden voor een innovatieve zorg. Informatievoorziening speelt hierbij steeds meer een cruciale rol. De ervaring leert dat de informatievoorziening alleen succesvol kan zijn wanneer deze direct vanuit de zorg en de bedrijfsvoering wordt aangestuurd. In de zorgsector betekent dit voor veel organisaties dat zij moeten en willen transformeren van een aanbodgestuurde naar een vraaggestuurde informatievoorziening.
Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening is geschreven door experts op het gebied van de standaarden voor het beheer van IT en de informatievoorziening (IV). Zij brengen de werelden van IT en de business in dit geval de zorg en bedrijfsvoering daarvan bij elkaar. Dit combineren ze met hun jarenlange beheerervaring in verschillende marktsegmenten, waardoor Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening een praktisch boek is geworden. Het biedt de lezers vanuit verschillende perspectieven en op verschillende niveaus handreikingen en best practices. Een ieder die in zijn of haar organisatie met deze materie te maken krijgt, zal zich herkennen in de sprekende situaties en voorbeelden die in dit boek zijn uitgewerkt.
Dit boek geeft zowel theorie als een praktijkcase die als rode draad door het boekje loopt. Zo geeft het boek concrete handvatten voor de inrichting van businessinformatiemanagement in zorgorganisaties.
Het boek is dan ook een handleiding voor management, informatiemanagement en functioneel beheer(ders). We beogen hiermee ook aan te sluiten met leerprogramma's voor de zorg bij onderwijsinstellingen.
Recensie(s)
Dit boek legt uit waarom organisaties zouden moeten veranderen van een aanbod- naar een vraaggerichte informatievoorziening en hoe dit ingevoerd zou moeten worden in een organisatie. De zorgsector staat centraal in dit boek. De theorie is echter ook toepasbaar in andere sectoren. Het boek beschrijft op logische wijze, welke stappen achtereenvolgens moeten worden doorlopen. Door het hele boek loopt een case die de theorie verder toelicht. Dit boek is met name interessant voor managers in de zorg. Echter, ook voor projectleiders en managers in andere sectoren is dit boek interessant.
In zeer goede staat
Paperback
ISBN 978-90-12-58204-9
107 pagina's
Kijk ook eens bij onze andere boeken! Bij afname van meerdere
boeken, is er altijd iets met de prijs mogelijk.Zoe kcode: #Irene7719#
In de zorgmarkt en met name bij de zorgorganisaties spelen omvangrijke veranderingen, veroorzaakt door de geïntroduceerde marktwerking, maatschappelijke veranderingen en de (technologische) mogelijkheden voor een innovatieve zorg. Informatievoorziening speelt hierbij steeds meer een cruciale rol. De ervaring leert dat de informatievoorziening alleen succesvol kan zijn wanneer deze direct vanuit de zorg en de bedrijfsvoering wordt aangestuurd. In de zorgsector betekent dit voor veel organisaties dat zij moeten en willen transformeren van een aanbodgestuurde naar een vraaggestuurde informatievoorziening.
Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening is geschreven door experts op het gebied van de standaarden voor het beheer van IT en de informatievoorziening (IV). Zij brengen de werelden van IT en de business in dit geval de zorg en bedrijfsvoering daarvan bij elkaar. Dit combineren ze met hun jarenlange beheerervaring in verschillende marktsegmenten, waardoor Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening een praktisch boek is geworden. Het biedt de lezers vanuit verschillende perspectieven en op verschillende niveaus handreikingen en best practices. Een ieder die in zijn of haar organisatie met deze materie te maken krijgt, zal zich herkennen in de sprekende situaties en voorbeelden die in dit boek zijn uitgewerkt.
Dit boek geeft zowel theorie als een praktijkcase die als rode draad door het boekje loopt. Zo geeft het boek concrete handvatten voor de inrichting van businessinformatiemanagement in zorgorganisaties.
Het boek is dan ook een handleiding voor management, informatiemanagement en functioneel beheer(ders). We beogen hiermee ook aan te sluiten met leerprogramma's voor de zorg bij onderwijsinstellingen.
Recensie(s)
Dit boek legt uit waarom organisaties zouden moeten veranderen van een aanbod- naar een vraaggerichte informatievoorziening en hoe dit ingevoerd zou moeten worden in een organisatie. De zorgsector staat centraal in dit boek. De theorie is echter ook toepasbaar in andere sectoren. Het boek beschrijft op logische wijze, welke stappen achtereenvolgens moeten worden doorlopen. Door het hele boek loopt een case die de theorie verder toelicht. Dit boek is met name interessant voor managers in de zorg. Echter, ook voor projectleiders en managers in andere sectoren is dit boek interessant.
In zeer goede staat
Paperback
ISBN 978-90-12-58204-9
107 pagina's
Kijk ook eens bij onze andere boeken! Bij afname van meerdere
boeken, is er altijd iets met de prijs mogelijk.Zoe kcode: #Irene7719#