ID: 8668
Schrijven voor het beeldscherm (Willem Hendrikx)*
Keine Angebote gepostet.
Beschreibung
Schrijven voor het beeldscherm (Willem Hendrikx)*
Internet
Content Management Systemen
Intranet
Hoe maak ik een pagina voor een website? Op welke manier pas ik mijn documenten aan voor het bedrijfsintranet? Hoe maak ik mijn handleiding via intranet of een helpsysteem toegankelijk? Hoe lezen computergebruikers beeldschermteksten? Hoe maak ik mijn beleidsrapportage geschikt voor het intranet?
Op deze en vele andere vragen krijgt u een antwoord in Schrijven voor het beeldscherm, het eerste Nederlandstalige boek dat u diepgaand informeert over het maken van teksten voor internet, intranet, cd-rom en helpsystemen. Dit boek is bestemd voor iedereen die regelmatig informatie via een beeldscherm doorgeeft.
Het biedt een minimum aan technische informatie en theorie, naast een maximum aan praktische informatie over het vervaardigen van tekstuele inhoud, met veel schrijftips, voorbeelden en handige checklists. Uitgebreide ervaring met de technische kanten van nieuwe media is niet vereist. Aan deze derde, geheel herziene editie zijn nieuwe hoofdstukken toegevoegd over content managementsystemen en de ideale homepage.
Veel boeken over digitale informatie richten zich vooral op de technische kant van het produceren. Deze uitgave richt zich uitsluitend op het schrijven van de teksten voor internet, intranet, cd-rom of helpsysteem. Omdat een beeldscherm anders leest dan papier is speciale aandacht voor tekstopbouw, lay-out en formulering immers gerechtvaardigd. In het eerste gedeelte besteedt de auteur aandacht aan het structureren van de informatie door het gebruik van tekstblokken, verschillende typen links, stijl en visuele elementen, zoekmogelijkheden en andere elementen.
In het tweede gedeelte worden tips en voorbeelden gegeven voor specifieke typen digitale informatie, zoals voorlichting, online magazines, e-mail, personeelsadvertenties, online rapportages en helpteksten. Nieuw in de tweede druk was de aandacht voor intranet, online opleiden en databases. Ook in deze herziene derde druk zijn veel schermafbeeldingen (z.w.w.) vernieuwd en is het jargon geactualiseerd.
Verder zijn twee hoofdstukken toegevoegd: over het Content Management System en de communicatieve waarde van de homepage. Zoals te verwachten is het boek duidelijk van structuur en prettig leesbaar.
Zonder meer interessant voor iedereen die beroepsmatig veel teksten moet schrijven voor digitale media.
Paperback, 206 pag., register
Uitg. SDU, 2003
· Alleen verzenden, niet ophalen
· Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd
· Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd
· Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd
Internet
Content Management Systemen
Intranet
Hoe maak ik een pagina voor een website? Op welke manier pas ik mijn documenten aan voor het bedrijfsintranet? Hoe maak ik mijn handleiding via intranet of een helpsysteem toegankelijk? Hoe lezen computergebruikers beeldschermteksten? Hoe maak ik mijn beleidsrapportage geschikt voor het intranet?
Op deze en vele andere vragen krijgt u een antwoord in Schrijven voor het beeldscherm, het eerste Nederlandstalige boek dat u diepgaand informeert over het maken van teksten voor internet, intranet, cd-rom en helpsystemen. Dit boek is bestemd voor iedereen die regelmatig informatie via een beeldscherm doorgeeft.
Het biedt een minimum aan technische informatie en theorie, naast een maximum aan praktische informatie over het vervaardigen van tekstuele inhoud, met veel schrijftips, voorbeelden en handige checklists. Uitgebreide ervaring met de technische kanten van nieuwe media is niet vereist. Aan deze derde, geheel herziene editie zijn nieuwe hoofdstukken toegevoegd over content managementsystemen en de ideale homepage.
Veel boeken over digitale informatie richten zich vooral op de technische kant van het produceren. Deze uitgave richt zich uitsluitend op het schrijven van de teksten voor internet, intranet, cd-rom of helpsysteem. Omdat een beeldscherm anders leest dan papier is speciale aandacht voor tekstopbouw, lay-out en formulering immers gerechtvaardigd. In het eerste gedeelte besteedt de auteur aandacht aan het structureren van de informatie door het gebruik van tekstblokken, verschillende typen links, stijl en visuele elementen, zoekmogelijkheden en andere elementen.
In het tweede gedeelte worden tips en voorbeelden gegeven voor specifieke typen digitale informatie, zoals voorlichting, online magazines, e-mail, personeelsadvertenties, online rapportages en helpteksten. Nieuw in de tweede druk was de aandacht voor intranet, online opleiden en databases. Ook in deze herziene derde druk zijn veel schermafbeeldingen (z.w.w.) vernieuwd en is het jargon geactualiseerd.
Verder zijn twee hoofdstukken toegevoegd: over het Content Management System en de communicatieve waarde van de homepage. Zoals te verwachten is het boek duidelijk van structuur en prettig leesbaar.
Zonder meer interessant voor iedereen die beroepsmatig veel teksten moet schrijven voor digitale media.
Paperback, 206 pag., register
Uitg. SDU, 2003
· Alleen verzenden, niet ophalen
· Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd
· Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd
· Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd